Muhteşem Marmara turumuzdan kalanlar

3 Eylül 2024227

Tur gezilerini seviyorum çünkü önemli yerleri, önemli bilgileriyle öğrenme fırsatı buluyoruz. İşte bu turlardan bir tanesiyle dört farklı ilimizi de görme fırsatı bulduk.İstanbul, Edirne, Bursa ve Çanakkale.İlk durağımız Bursa oldu. CumalıkıIk köyünde kahvaltı yaptık ardından çarşı gezisi ve alışveriş yaptık. Kadirlili hemşehrimizle tanışmak ve Eşimle birlikte yanında şurupla beraber içilen kahve keyfimiz unutulmaz anılarımıza eklendi .Akşam İstanbul’a geçtik ve gezimizin ilk durağı Beylerbeyi Sarayına oldu. Sarayda tadilat vardı ama yine de anlatmaya kelimelerin aşla yetmeyeceği o muhteşem güzellikleri gezebildik.Elbette Türkiye’nin en büyük şehri İstanbul’u 2.- 3 günde bitiremezdik fakat gezilecek görülecek yerlerin büyük kısmını gezme fırsatı bulduk. Dolmabahçe Sarayını gezemediğimize çok üzüldüm, inşallah başka sefere…Toplam iki gece üç gündüz İstanbul’da geçti böylece . Ardından memleketimizin en uç noktasında Edirne deydik. Selimiye camisinde de tadilat vardı içini gezemedik . Trakya Üniversitesi Sultan 2. Beyazıt Külliyesi Sağlık Müzesini ziyaret ettik. 1484 yılında yapılan ve çoğunlukla hastaların tedavi edildiği ve tıp derslerinin verildiği muhteşem bir yapıyı büyük bir zevkle ziyaret ettik. O dönemde yapılan tıp tedavilerinin günümüzde hala uygulanıyor olmasına inanamadık.Gezimizde Çanakkale’den sonra Edirne’de bulunan bu muazzam yapı çok etkileyiciydi .İçeride sürekli olarak çalan rahatlatıcı bir müzik dinletisi vardı . O dönemde bu müziklerle psikolojik hastalıklar tedavi ediliyormuş. Kullanılan aletleri gördük. İlaçlar da genellikle şimdilerde kullanılan şifalı bitkilerden oluşuyor.Yüzyıllar önce inşa edilen bu yapı o dönemde yaşayanların yeteneklerini ve üstün zekalarını ortaya koyuyor .Gezimizde en son ve en muhteşem yer Çanakkale’ydi. Duymak başka görmek başkaymış derler gerçekten doğru.O atmosferi yakalamak, o coğrafyayı tanımak ve solumak bambaşkaydı…Çanakkale Savaşında hayatını kaybeden şehitlerimizi ziyaret ederek onların düşmanla savaşırken neler yaşadığını hissetmek, isimli isimsiz kabirde yatanların hepsinin hikayelerini dinlemek bu geziye damgasını vurdu.Yağan yağmur sonrasında toprakla birlikte halâ kan kokusunun geldiğini bilmek, dayanılmaz büyük acı…Rehberimiz Özkan Bey gayet başarılı bir şekilde adeta o günleri yaşarcasına bildiklerini anlatarak hepimizi derinden etkiledi. Kendisine otobüste bulunan 44 kişilik ekip olarak teşekkürler ettik. Bu arada şoförlerimiz de Kadirliden hemşehrimizdi. Onlara da teşekkür ederiz, onca yolu rahatlıkla gezebildik .Tur yolculuklarında ister istemez yakınlaşmalar olur. Türlü sıkıntılar yaşanır. Fakat bu yolculuk sırasında hiçbir negatiflik yaşanmadı. Ben otobüste bulunan herkesi gönülden kutluyorum. Gayet medeni seviyeli bir grup insanla birlikte sorunsuz ve unutulmayacak bir seyahat yaptık.Hatta rehberimiz konuşurken gerçekten çok güzel bir grup olduğunu söyledi ve bizlere teşekkür etti . Rehberin her söylediğine harfiyen uyuldu. Araçta küçük çocuklar da olmasına rağmen sorun yaşamadık. Keşke insanlar kendilerini hep geliştirseler de toplumda yaşanan karmaşalar olmasa.Dönüş yolunda aramızdaki yolculardan biri rahatsızlandı ve Bursa İnegöl Devlet Hastanesi’nde tedavi altına alındı. Tüm ekip seferber oldu, yaklaşık 2 saat süren bekleyişten sonra Adana’ya varabildik. Neyse ki hastamız iyileşti, tüm yolcular da rahat bir şekilde evlerine ulaştı.Otobüste tanıştığımız , Adanalı Hataylı, Tarsuslu, Konyalı, hemşehrileriniz vardı.Kadirlili Ayşe Büyükbayram ve Melike Bayhan kız kardeşlerle tanışmaktan çok mutlu oldum. Konyalı bir anne ve kızı Hümeyra hanım tam arkamızda oturuyordu, önümüzde karı koca Adanalı hemşehrilerimiz Atilla Bey Havva hanım çifti , yine Adanalı bir çift yan koltuktalardı. Yeni evli bir çift vardı Adana 5 Ocak hastanesi sağlık çalışanları . Kozanlı bir hemşehrimiz Nurdan hanım küçük kızıyla birlikte gelmiş tura. Hatay Adalet Sarayında çalışan genç bir hanımefendi ve yine Adana’dan Saniye Garip Hanım, yeni atanan bir sınıf öğretmeni hanımefendi, İngilizce öğretmeni bir bey eşi ve iki çocuğu, sonra bir genç hanım kız vardı annesiyle birlikte aklımda kalanlardan…Unuttuklarım olmuştur eminim, onlar da kusuruma bakmasınlar lütfen.Buradan her birine ayrı ayrı selam ve sevgiler gönderiyorum. Bir gün biryerde tekrar karşılaşmak ümidiyle…Muhteşem Marmara turumuzu biraz anlatmaya çalıştım. Bence her Türk tarihini bilmek, şehirlerin kültürlerini keşfetmek için memleketinin farklı yerlerini gezmeli. Bizim gezimizde seçilen şehirler Edirne Bursa İstanbul ve Çanakkale tarihimizin önemli yerlerindendi.